Hoe vraag ik een DigiD-aansluiting aan?

Promedico ASP

Om u te ontzorgen kunt u de DigiD-aanvraag volledig digitaal via de beheeromgeving afhandelen. Doorloop daarvoor de volgende stappen:

  1. Ga naar beheer.pharmeon.nl/store.

    Kies voor DigiD. Klik op ‘DigiD aanvragen’ en geef akkoord op de kosten.
    Let op: heeft uw regio afspraken met Pharmeon gemaakt over de facturatie? Dan moet u in de store evengoed akkoord geven op de kosten. Wij zorgen ervoor dat de factuur op de juiste plaats terecht komt.

  2. Ondertekenen Service Level Agreement:

    De Service Level Agreement (SLA) is een aanvulling op de verwerkersovereenkomst en de algemene voorwaarden die u met Pharmeon heeft afgesloten en bevat specifieke vereisten voor DigiD. Dit document kunt u in de beheeromgeving downloaden, invullen en weer uploaden.

  3. Ondertekenen akkoordverklaring TVS/DigiD:

    Met het ondertekenen van de verklaring gaat u akkoord met de aansluitvoorwaarden voor de ToegangVerleningService (TVS) van de overheid. Via de TVS wordt DigiD voor uw praktijk beschikbaar gemaakt. Dit document kunt u in de beheeromgeving downloaden, invullen en weer uploaden.

  4. Invullen van uw bedrijfsgegevens.

    U kunt gebruik maken van het BSN Stelselbeheer – Autorisatielijst BSN. Voor alle gebruikers geldt: check of uw praktijk voorkomt op de Authorisatielijst BSN (de ALB-lijst). Gebruik CTRL+F en zoek naar een gedeelte van de naam van de praktijk. Is er een afkorting gebruikt, zoals HOED of GZC? Vaak is de praktijk na goed zoekwerk toch te vinden.

    Staat u wel geregistreerd in het UZI-register, maar staat uw praktijk niet in de ALB-lijst? Dat kan komen doordat u als persoon in het UZI-register staat en niet onder uw praktijknaam. Gebruik in dat geval uw 8-cijferige UZI “Abonneenummer” (Let op: Dus GEEN “UZI-nummer” of “Pasnummer”). Via https://www.zorgcsp.nl/zoeken kunt u uw UZI-abonneenummer opzoeken of u kunt dit vinden in uw HIS (Promedico ASP). U vult het OIN-nummer in door “00000009” voor uw UZI-abonneenummer te zetten en “0000” na het nummer. Bijvoorbeeld: Met een UZI-abonneenummer “00012345” vult u bij OIN-nummer “00000009000123450000” in. Bij ‘Naam organisatie’ vult u de officiële naam van uw praktijk in (ongeacht of u als persoon of praktijk geregistreerd bent in het UZI-register).

    Bent u nog niet geregistreerd in het UZI-register? Dan dient u dat eerst te doen via https://www.uziregister.nl/.

    Heeft u hulp nodig met het invullen van uw gegevens, neem dan contact met helpdesk@pharmeon.nl

  5. Uploaden UZI-servercertificaat:

    – Open hiervoor een nieuw scherm en log in Promedico-ASP in als praktijkbeheerder. Ga vervolgens naar @ | Praktijk | Externe koppelingen. Klik onderin het scherm op de knop ‘UZI-servercertificaat ophalen tbv uitwisseling met Pharmeon’. Aan de rechterkant verschijnen twee knoppen: I) de kopieerknop voor de certificaat sleutel en II) de kopieerknop voor het certificaat.
    – Kopieer eerst de certificaat sleutel naar het klembord, ga vervolgens terug naar de beheeromgeving en plak de informatie in het daarvoor bestemde veld. Gebruik om te plakken de rechter muisknop of CTRL-V.
    – Kopieer daarna het UZI-servercertificaat naar het klembord, ga weer terug naar de beheeromgeving en plak de informatie in het daarvoor bestemde veld. Gebruik om te plakken de rechter muisknop of CTRL-V.

  6. Rond de aanvraag af.

    Uw aanvraag voor DigiD wordt door ons ingediend bij de Dienst ICT Uitvoering (DICTU). De doorlooptijd hiervan kan enkele weken duren. Zodra de aanvraag is goedgekeurd ontvangt u van ons bericht. Patiënten kunnen vanaf dan direct inloggen met DigiD.

Hallo daar!