Storingen

Storing patiënten koppelen MicroHIS

Op dit moment hebben we last van een storing met MicroHIS, waardoor het niet altijd lukt om patiënten juist te koppelen aan de Uw Zorg online patiëntenomgeving.

Bij het koppelen van patiënten wordt de weblinkID niet in MicroHIS gezet (wat normaal gesproken wel gebeurt). Hierdoor hebben patiënten geen volwaardig account en kunnen daarom ook geen gebruik maken van de Uw Zorg online diensten.

MicroHIS is op de hoogte en werkt eraan om dit op te lossen.

Berichtenservice-notificaties

We hebben een technische storing bij de berichtenservice:

Hierdoor kan het voorkomen dat patiënten een e-mail ontvangen met de melding dat er een bericht klaar staat, maar maar het bericht is nog niet zichtbaar. Het kan voorkomen dat het iets langer duurt voordat berichten te zien zijn. Het advies is om later nog een keer te kijken of het bericht is binnengekomen.

Ook kan het voorkomen dat patiënten met terugwerkende kracht een melding krijgen van een bericht dat zij al hebben gelezen.

Wij zijn op de hoogte van de storing en werken eraan om dit op te lossen.

Lege berichten via Promedico ASP

Het komt voor dat de patiënt een bericht stuurt via eConsult, waar geen antwoord op gegeven hoeft te worden. Wanneer u vervolgens de P-regel leeg laat en het eConsult afsluit, dan ontvangt de patiënt een melding dat een bericht klaarstaat. Er staat in de app of in de patiëntenomgeving van Uw Zorg online vervolgens een bericht waar alleen de naam van huisarts wordt vermeld. De patiënt verwacht meer te zien en neemt vervolgens contact op met de praktijk.

Promedico is op de hoogte van dit probleem en werkt eraan om dit op te lossen.

Labuitslagen via CGM HUISARTS

Patiënten ontvangen bericht dat er een labuitslag klaar staat in de patiëntenomgeving. Bij ‘Uw dossier’ is echter (nog) geen uitslag te zien. Deze komt met vertraging beschikbaar.

CGM is op de hoogte en werkt aan een oplossing.

Wij doen onze uiterste best onze klanten zo goed mogelijk van dienst te zijn zodat u uw werk zonder problemen kunt doen. Het komt echter voor dat er een storing optreedt waardoor onze dienstverlening tijdelijk niet optimaal is. We werken altijd zo hard mogelijk aan een oplossing.

Ondervindt u een storing? Meld deze eenvoudig via dit formulier.