Storingen

Problemen mailserver – Oplossing 1

De werkzaamheden aan onze mailserver duren langer dan verwacht. Dit betekent dat het mailverkeer nog niet werkt zoals het hoort. Niet alle mail komt binnen en ook kan u problemen hebben met het versturen van e-mails.

Als oplossing kunt u in Outlook voor het betreffende account het volgende instellen:

  1. Open Outlook en selecteer Bestand
  2. Gebruik de vervolgkeuzekeuze onder Accountgegevens om het account te selecteren dat u wilt wijzigen.
  3. Selecteer Accountinstellingen
  4. Selecteer Serverinstellingen:
    Bij inkomende e-mail vinkt u de optie ‘Voor deze server is een versleutelde verbinding vereist (SSL/TLS)’ aan
    Bij de uitgaande mail selecteert u ‘STARTTLS’ als ‘versleutelingsmethode’
    Let op! Bij mailserver moet mail.pharmeonmail.nl of ezorg.pharmeonmail.nl staan

5. Daarna klikt u op volgende

6. En dan op opslaan

Nadat u deze instellingen opgeslagen heeft, kunt u weer mails ontvangen en versturen.

Problemen mailserver – Oplossing 2

Een aantal klanten krijgen de melding in Outlook:

‘Er is iets misgegaan en uw accountinstellingen zijn niet opgeslagen in Outlook. Probeer het opnieuw.’

Om dit op te lossen kunt u:

  1. Outlook afsluiten
  2. Via Windowsknop zoeken naar ‘Configuratiescherm’ en openen
  3. Klikken op ‘Mail (Outlook)’
  4. Desbetreffende mailaccount selecteren en wijzigen’
  5. Vervolgens de instellingen bijwerken

Let op!

  • Als toevoeging moet u bij de uitgaande mail de volgende instelling aanvinken:
    ‘Voor de server voor uitgaande e-mail (SMTP) is verificatie vereist’
  • En selecteert u:
    ‘Zelfde instellingen gebruiken voor inkomende e-mail’

Dit voorkomt de foutmelding 554 relay access denied.

werkzaamheden mailserver

Om ervoor te zorgen dat ons mailverkeer blijft voldoen aan de kwaliteit en veiligheid die u van ons mag verwachten, schakelen wij op over op een nieuwe mailserver.

Dit betekent voor u als klant dat er tijdens de werkzaamheden op  geen mailverkeer mogelijk is. Alle mail die naar u gestuurd wordt, komt bij u binnen zodra de mailserver is omgezet.

Storing notificaties

Door een storing in ons notificatiesysteem kan het gebeuren dat u te vroeg, te laat, geen of meerdere notificaties ontvangt. We zijn op de hoogte van dit probleem en werken er hard aan om dit op te lossen.

Uw Dossier – patiëntenomgeving en app

Op dit moment hebben we een storing met Uw Dossier in de patiëntenomgeving en app. Mogelijk kunnen gebruikers geen gegevens ophalen.
Zij zien de melding ‘het ophalen van nieuwe informatie is mislukt’ of ‘foutmelding 500’. Wij proberen dit zo snel mogelijk op te lossen.

De overige online diensten (medicijnen bestellen, berichtenmodule en afspraak maken) zijn wel bereikbaar.

Dossiers niet volledig – Promedico

Door een storing wordt het volledige dossier van patiënten niet opgehaald uit het huisartsensysteem van Promedico.

Wij zijn op de hoogte van deze storing en werken samen met Promedico aan een oplossing.

Wij doen onze uiterste best om u zo goed mogelijk van dienst te zijn zodat u uw werk zonder problemen kunt doen. Het komt echter voor dat er een storing optreedt waardoor onze dienstverlening tijdelijk niet optimaal is. We werken altijd zo hard mogelijk aan een oplossing.

Ondervindt u een storing? Meld deze eenvoudig via dit formulier.