Veelgestelde vragen

Vragen over onze nieuwe dienst Beeldbellen? U leest ze hieronder. Staat uw vraag er niet bij? Neem contact op met beeldbellen@pharmeon.nl.

Beeldbellen

Algemeen

Wat is het voordeel van het aanschaffen van WeSeeDo via Pharmeon?

Er is een aantal voordelen wanneer WeSeeDo via Pharmeon afgesloten wordt:
– WeSeeDo kan worden geïntegreerd met het Uw Zorg Online portaal.
– Pharmeon ondersteunt bij het implementeren van de knop voor het ‘digitale inloopspreekuur’.
– Er zullen diverse ondersteunende materialen beschikbaar komen om de regio, de praktijk en de patiënt op weg te helpen met het beeldbellen.

Wat moet ik kunnen om met WeSeeDo te werken?

U hoeft geen ervaren computergebruiker te zijn om WeSeeDo te gebruiken. Het is makkelijk te implementeren en er hoeven geen ICT’ers aan te pas te komen voor updates en installaties. En voor de gebruiker is het niet meer dan 1 druk op de knop.

Wat heb ik als zorgverlener nodig om te kunnen beeldbellen met WeSeeDo?

  • Een internet verbinding.
  • Een PC, laptop, Android tablet of Android smartphone met camera en microfoon.
  • U kunt geen gebruik maken van iPads of iPhones.
  • Werkt uitsluitend met Google Chrome webbrowser.
  • Geen extra software te installeren.

Wat heeft de patiënt nodig om te kunnen beeldbellen met WeSeeDo?

WeSeeDo Direct, éénzijdig beeldbellen:
• Smartphone met camera

WeSeeDo Persoonlijk, tweezijdig beeldbellen:
• Een PC, laptop, Android tablet of Android smartphone met camera en microfoon. Gebruik hier Google Chrome als webbrowser.
• Een iPhone of iPad, maar gebruik dan de Safari webbrowser.
• Geen extra software te installeren.

Wat is het verschil tussen Direct en Persoonlijk?

Bij Direct ziet de zorgverlener alleen de beelden van de patiënt, en niet andersom. Bovendien wordt de video gestart vanuit een link in de SMS tijdens het telefoongesprek. Veelal wordt Direct door de assistent gebruikt voor triage.

Bij Persoonlijk zien zowel de zorgverlener als de patiënt elkaar, en start de patiënt het gesprek door middel van een weblink in de email. Persoonlijk wordt vooral gebruikt door de arts voor het virtuele consult nadat er een afspraak is gemaakt.

Kan mijn assistent nog steeds in mijn agenda afspraken inplannen?

De doktersassistent kan in de WeSeeDo Persoonlijk agenda van de arts. De assistent kan afspraken in de WeSeeDo agenda van de arts toevoegen. Met de agendafunctie houdt u de regie op uw agenda en kan je gemakkelijk een afspraak maken met uw patiënt. Als de afspraak is gemaakt, krijgt de patiënt via de mail een eenmalige link die ze activeren op het afgesproken tijdstip. Met de wachtkamerfunctie neemt de patiënt plaats in de online wachtkamer, net als bij de huisarts of in het ziekenhuis.

Is de WeSeeDo agenda ook te integreren in de Uw Zorg Online applicatie of mijn HIS?

Medio 2020 wordt beeldbellen via WeSeeDo geïntegreerd aangeboden in de Uw Zorg Online applicatie.

Hoe kan ik mij aanmelden voor het beeldbellen?

Via het aanmeldformulier op www.pharmeon.nl/beeldbellen.

Hoe snel kan ik starten met beeldbellen?

Zodra u het online aanmeldformulier heeft verzonden, ontvang u binnen 1 werkdag de inlogcodes voor WeSeeDo. Via de website van WeSeeDo kunt u inloggen en beeldbellen. U hoeft niets te installeren.

Waar vind ik mijn klantnummer?

Uw klantnummer vindt u op uw factuur of kunt opvragen via helpdesk@pharmeon.nl.

Waarom kiest Pharmeon voor beveiligd beeldbellen met WeSeeDo?

Voor Pharmeon staan gebruiksvriendelijkheid en veiligheid voorop. Het beeldbellen via WeSeeDo werkt volgens klanten erg gemakkelijk en kan direct gebruikt worden zonder installatie. Daarnaast is WeSeeDo ISO 27001 en NEN 7510 gecertificeerd en voldoen ze aan de AVG-norm.

Wat kost het beeldbellen via Pharmeon bij WeSeeDo?

Maandelijkse kosten voor WeSeeDo Direct en WeSeeDo Persoonlijk zijn € 20,- per gebruiker inclusief onbeperkt aantal belminuten. Eenmalige aansluitkosten per gebruiker (zowel voor Direct als Persoonlijk) bedragen € 25-. Per verzonden SMS bij WeSeeDo Direct wordt € 0,25 in rekening gebracht. Zie onze pagina over beeldbellen voor meer informatie.

Hoe kan ik mijn abonnement stopzetten?

Om uw account stop te zetten kunt u contact opnemen met beeldbellen@pharmeon.nl.

Wat is de opzegtermijn voor beeldbellen?

Onder de voorwaarden van de tijdelijke actie (contract afgesloten vóór 31 augustus 2020) geldt een minimale contractduur van drie maanden. Na deze eerste drie maanden is het contract maandelijks opzegbaar.

Voldoet beeldbellen van WeSeeDo aan de privacy regelgeving?

WeSeeDo maakt uitsluitend gebruik van beveiligde dataopslag die voldoet aan de eisen van de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG/GDPR). Uw gegevens zullen te allen tijde beschermd en vertrouwelijk worden behandeld en alleen worden gebruikt voor de WeSeeDo nieuwsbrieven. Gegevens worden niet aan derde partijen verstrekt. Gegevens worden op Nederlandse servers opgeslagen.

Aan welke certificeringen voldoet WeSeeDo?

Naast de AVG, ook aan de ISO27001 en de NEN7510.

Welke persoonsgegevens verwerken wij?

WeSeeDo gebruikt uw gegevens om aanvragen zo snel en gemakkelijk mogelijk te laten verlopen. Voor het overige worden de gegevens uitsluitend met uw toestemming gebruikt. WeSeeDo verkoopt uw persoonlijke gegevens niet aan derden.

WeSeeDo gebruikt de volgende verzamelde gegevens om haar klanten de volgende diensten te leveren:
– NAW gegevens
– Telefoonnummers
– E-mailadres
– Factuuradres
– Ordergegevens
– Betalingsgegevens
– IP-adres

Uw NAW-, order- en betalingsgegevens worden administratief door ons verwerkt ten behoeve van onze boekhouding.

Wat is het voordeel van beeldbellen met WeSeeDo t.o.v. andere aanbieders?

  • WeSeeDo werkt direct zonder installatie of app.
  • WeSeeDo beschikt over de juiste certificeringen.
  • Klanten vinden WeSeeDo gemakkelijk werken.
  • Assistentes kunnen door middel van een gratis sub-account de WeSeeDo agenda beheren.
Praktisch

Ik gebruik WeSeeDo al, hoe kan ik een extra gebruiker aanmaken?

De beheerder van uw praktijk kan via het beheer-account extra gebruikers aanmaken. De stappen om een extra gebruiker aan te maken zijn als volgt:
– Ga naar het tabje gebruikers, klik op ‘gebruiker toevoegen’
– Kies de rol van de gebruiker:
1. Agent (bij Persoonlijk kiest u agent voor de arts, bij Direct kiest u agent voor de assistent/arts)
2. Assistent (bij Persoonlijk kiest u assistent voor een gratis subaccount)
3. Assistent + video (niet gebruiken)
– Vul naam en emailadres in
– Kies welk type email verzonden wordt naar de gebruiker (voor gebruik van Persoonlijk of Direct)

Hoe kan ik mijn account/gebruiker op naam wijzigen?

Door als beheerder in te loggen en de specifieke gebruiker te selecteren, kunt u de gebruiker wijzigen.

Hoe kan ik de opgegeven beheerder/contactpersoon aanpassen?

Uit veiligheidsoverwegingen kunt u zelf niet het beheerdersaccount aanpassen. Om dit te doen neemt u contact op met support@weseedo.nl.

Wat moet ik doen als de verbinding is verbroken?

Dat de verbinding wordt verbroken kan aan de internetverbinding liggen van u als gebruiker of aan die van uw patiënt. U kunt zelf de verbinding niet opnieuw maken. De patiënt moet in dat geval in de ontvangen mail opnieuw klikken op:

U als gebruiker kunt dan weer in de wachtkamer klikken op ‘Gesprek starten’.

Waarom wordt de afspraak op een andere tijd ingepland dan ik heb opgegeven?

Let er op dat als u afspraken inplant, u de tijd niet met een punt typt maar met een dubbele punt. Ook kunt u gebruik maken van het klokje.

Kan ik de een beeldbel-uitnodiging versturen naar het 06-nummer van de patiënt?

Met WeSeeDo Direct kunt u een SMS verzenden naar de patiënt. Bij WeSeeDo Persoonlijk kunt u alleen een uitnodiging verzenden via de mail.

Waarom ontvangt de patiënt geen afspraak e-mail?

De e-mails worden vanuit WeSeeDo gestuurd, het duurt een paar minuten voordat de patiënt deze binnen heeft. Laat de patiënt ook goed de ongewenste mails of spam folders controleren. Helaas komen op het moment de e-mails van WeSeeDo vaak in de spamfolder terecht omdat zij, vanwege het Coronavirus, binnen korte tijd opeens veel meer e-mails zijn gaan versturen.

Indien de e-mails nog steeds niet worden ontvangen, is er een tussenoplossing; namelijk dat u de afspraakmail naar uw eigen e-mail laat versturen waarna u de e-mail met de link zelf naar de patiënt verstuurt.

Waarom ontvang ik (als zorgverlener) geen afspraak e-mail?

De e-mails worden vanuit WeSeeDo gestuurd, het duurt een paar minuten voordat u deze binnen heeft. Controleer ook goed de ongewenste mails of spamfolder, de e-mails van WeSeeDo komen hier wel eens in terecht. Indien u de email nog steeds niet hebt ontvangen, kunt u contact opnemen met support@weseedo.nl.

Waarom heb ik geen inloggegevens ontvangen?

De inloggegevens ontvangt u ongeveer binnen 1 werkdag na het invullen van het aanmeldformulier. Indien u dan nog geen inloggegevens hebt ontvangen, kunt u het volgende doen:

  • Controleer of u het juiste e-mailadres hebt doorgegeven
  • Controleer of de e-mail niet toevallig in de ongewenste e-mails of spamfolder beland.

Indien dit niet zo is, kunt u contact opnemen met support@weseedo.nl.

Beeldbellen werkt niet, waar kan ik om hulp vragen?

Voor technische hulp kunt u contact opnemen met: support@weseedo.nl. Voor vragen over de factuur kunt u mailen naar beeldbellen@pharmeon.nl.

Kan ik ook meekijken op het scherm van de patiënt?

De patiënt kan zijn of haar beeldscherm niet delen, hij of zij kan alleen beeldbellen en chatten.

Van welke artsen kunnen de assistentes de agenda’s inzien?

Iedere assistente binnen de praktijk kan van iedere arts de agenda inzien. Door in het menu de juiste arts te selecteren kan zijn of haar WeSeeDo-agenda worden bekeken en bewerkt.

Kan ik een WeSeeDo Persoonlijk account delen met collega’s/waarnemers?

We raden af om met meerdere collega’s één account te gebruiken. Indien u toch wenst een account te delen, let dan op dat er maar één keer tegelijkertijd kan worden ingelogd. Per account is er één gekoppelde agenda en één wachtwoord.

Moet de patiënt inloggen op het portaal van WeSeeDo om te kunnen beeldbellen?

Nee, dat hoeft niet. Bij WeSeeDo Direct klikt de patiënt enkel op de link in de ontvangen SMS, waarna zijn of haar smartphone camera direct kan worden gebruikt. Bij WeSeeDo Persoonlijk wordt een email verzonden naar de patiënt met daarin een weblink. Via de weblink komt de patiënt direct in de virtuele wachtkamer. Wanneer de arts gereed is, start het beeldbellen automatisch.

Kunnen er meerdere beheerders worden opgegeven?

Nee, er kan slechts één beheerder worden opgegeven.

Wat moet ik doen als ik de melding krijg, dat ik al ingelogd ben?

Soms krijgt u de melding dat u al bent ingelogd. Dit kunt u als volgt oplossen:
– In Google Chrome klikt u rechtsboven op de drie puntjes die onder elkaar staan
– Kies voor ‘Meer hulpprogramma’s’ en dan ‘Hulpprogramma’s voor ontwikkelaars’
– Nu ziet u een menu rechts in beeld verschijnen met daarin ‘Storage’
– In Storage ziet u staan: ‘Local storage’, ‘Session Storage’ en ‘Cookies’
– Eén voor één klikt u op deze iconen en ziet u telkens de link https://login.weseedo.nl in beeld verschijnen
– Klik vervolgens op uw rechtermuis button en kies dan ‘Clear’
– Als u dit bij alle drie hebt gedaan, kunt u de browser afsluiten en opnieuw starten
– U kunt nu weer opnieuw inloggen

Zie ook het plaatje hieronder:

Lukt het u niet om in te loggen en geeft WeSeeDo de foutmelding dat u al bent ingelogd?

Uw patiënt probeert met een iPad of iPhone met u te beeldbellen, en krijgt de melding te Google Chrome te gebruiken. Klopt dit?

Wanneer uw patiënt wilt beeldbellen via een iPad of iPhone dient hij de webbrowser Safari te gebruiken. Het kan voorkomen dat de patiënt een melding op zijn of haar apparaat te zien krijgt dat Google Chrome gebruikt moet worden. Deze melding in onjuist.

Kan de zorgverlener de uitnodigingslink voor Persoonlijk tweezijdig beeldbellen ook verzenden met een SMS naar een mobiel nummer?

Op dit moment kunt u nog geen uitnodiging verzenden via SMS, alleen via een email. Er wordt op dit moment gewerkt om wel een uitnodigings-SMS voor tweezijdig beeldbellen te kunnen versturen.

De arts ontvangt voor iedere afspraak een afspraakbevestiging in zijn of haar e-mail. Kan die worden uitgeschakeld?

Op dit moment kan de bevestigings-email naar de arts niet worden uitgeschakeld.

Bij het inplannen van een afspraak verzendt de uitnodigingsmail niet en blijft het scherm hangen. Hoe kan dat?

Bij het inplannen van een afspraak is het belangrijk dat het aanvangstijdstip van de afspraak niet eerder is dan het huidige tijdstip. U kunt bijvoorbeeld niet een afspraak op 28 april om 11.00 uur inplannen, als het al 11.05 op 28 april is. U kunt de afspraak inplannen vanaf 5 minuten van het huidige tijdstip.

Wanneer kan de iPad ingezet worden door de zorgverlener?

Op dit moment kan de zorgverlener nog geen iPad of iPhone gebruiken. Er wordt hard gewerkt om dit mogelijk te maken, maar er kan nog geen schatting worden gemaakt wanneer deze optie beschikbaar komt.

Kan de WeSeeDo agenda gesynchroniseerd worden binnen Outlook?

Na het maken van iedere afspraak wordt er een bevestigingsmail verzonden naar het e-mailadres van de zorgverlener. In iedere bevestigingsmail bestaat de mogelijkheid om zelf de afspraak te synchroniseren binnen Outlook.

Kan de WeSeeDo agenda geïntegreerd worden in het HIS?

In de komende weken zal er gekeken worden op welke manier WeSeeDo geïntegreerd zal worden in het HIS. Op dit moment bestaat er dus nog geen integratie, maar naar verwachting komt deze er wel.

Kan je de gebruikers rapportages of gesprek rapportages per gebruiker extraheren?

Ja, de beheerder kan per gebruiker zijn of haar gespreksrapportages inzien. Via WeSeeDo kunt u namelijk de gespreksrapportages exporteren naar een Excel bestand. Via dit bestand kunt u uw data categoriseren en selecteren.

Wat is de maximale wachttijd dat een patiënt in de digitale wachtkamer kan blijven zitten. Stel dat de arts weggeroepen wordt?

De patiënt kan in de wachtkamer blijven tot dat de eindtijd van de afspraak is bereikt.

Waar moet ik op letten bij het aanschaffen van een beeldscherm?

Over het algemeen geldt voor beeldschermen een aantal maatstaven om de kwaliteit weer te geven. Zo is het formaat van belang; een 24-inch scherm is volgens de Consumentenbond goed geschikt om te internetten en foto’s te bekijken. Daarnaast is de resolutie belangrijk. Een resolutie van 1920 x 1080 beeldpunten (full-hd) is het meest gangbaar, aldus hen.