Senior sales manager

Wil jij graag bijdragen aan de zorg in Nederland, maar doe je dit liever vanuit je commerciële achtergrond dan in een witte jas? Ben je goed in sales en accountmanagement, wil je diensten verkopen waar je 100% achter staat en waarvan je weet dat ze de zorgverlener meer tijd geven voor de zorg voor de patiënt? Lees dan verder!

Waar kom je terecht?

Wij geloven dat zowel zorgaanbieders als zorgconsumenten het gelukkigst worden van tijd. Met digitale toepassingen maken we zorg efficiënter en beter bereikbaar.

We doen dit al voor een groot deel van de huisartsen en apotheken in Nederland (4.000 praktijken zijn bij ons aangesloten), maar onze ambitie is veel groter. We zien ons platform als de centrale plek waar consumenten in Nederland al hun zorgverleners kunnen toevoegen en via digitale mogelijkheden met hen kunnen interacteren.

Consumenten hebben ons platform al gevonden; we hebben ruim 2 miljoen gebruikers. Nu is het moment om nieuwe groepen zorgverleners aan ons te koppelen. Eerste stap hierin is het onderzoeken van de behoeftes van deze zorgverleners en het vervolgens vervullen van hun wensen middels (nieuwe) functionaliteiten van ons platform.

Bij alles wat we doen, stellen we onszelf de vraag of het leidt tot ‘meer tijd voor zorg’. Alle collega’s hebben de drive om hier aan bij te dragen. Dit zorgt voor een prettige sfeer en de voldoening van bijdragen aan een maatschappelijk belang.

De organisatie is opgedeeld in 3 onderdelen: commercie, product management en development. Als senior sales manager werk je in het GET team. Dit team is verantwoordelijk voor strategisch account ontwikkeling. Met jouw GET-team en de teams USE en Support vorm je het onderdeel commercie. Je zult dus nauw samenwerken met collega’s van deze afdelingen.

Wat ga je zoal doen?

  • Jij bent samen met 3 collega’s in het GET team verantwoordelijk voor het binnenhalen van nieuwe klanten. Dit doe je door het uitdenken van passende proposities en de verkoop daarvan aan onze prospects.
  • Opzetten van strategisch accountmanagement: nauw in contact zijn met klanten (bijvoorbeeld in regio georganiseerde groep huisartsen of een keten van apotheken) zodat je begrijpt waar de wensen en behoeften liggen waar Uw Zorg Online invulling aan kan geven.
  • Nieuwe doelgroepen identificeren en een plan uitwerken om deze te bereiken en aan te laten sluiten bij ons platform.
  • Identificeren van saleskansen en zorgen dat deze verzilverd worden.
  • Selecteren van de juiste congressen en bijeenkomsten en daar Uw Zorg Online vertegenwoordigen.
  • Input geven aan de product ontwikkelteams zodat zij de functionaliteiten bouwen die aansluiten bij de door jouw team geïdentificeerde klantwensen.
  • Oplossingen zoeken voor problemen waar de klantenservice geen antwoord op heeft.

Na 1 maand

  • ken je onze producten en weet je hoe we onze klanten hiermee helpen;
  • heb je met het team de belangrijkste accounts en accountplannen doorgenomen;
  • heb je je eigen key accounts bepaald en een eerste afspraak bij een prospect gehad.

Na 3 maanden

  • heb je goed contact met de contactpersonen bij jouw relaties en weet je waar Uw Zorg Online ze mee kan helpen;
  • ben je aan tafel gekomen bij een nieuwe prospect om onze diensten te presenteren;
  • heb je een project charter ingediend bij de development teams zodat een nieuwe functionaliteit opgeleverd kan worden die jij aan jouw prospect kan verkopen.

Na 6 maanden

  • heb je de eerste grote deal gesloten;
  • ben je in onderhandeling met een keten van apotheken over de afspraken om van ons portaal gebruik te gaan maken;
  • ben je in gesprek gekomen met een software leverancier van tandartsinformatiesystemen om te verkennen of onze diensten van aanvullende waarde kunnen zijn.

Waarom wil je bij ons werken?

  • Je draagt bij aan de beschikbaarheid van zorg in Nederland.
  • Je komt terecht bij de marktleider op het gebied van zorg/ICT. We bedienen nu al 4.000 zorgpraktijken en meer dan 2,5 miljoen consumenten gebruiken ons portaal.
  • Je mag kiezen of je 32 of 40 uur per week bij ons komt werken.
  • Afhankelijk van je kennis en ervaring ligt het brutosalaris tussen de € 3550,- en € 4825,-. Dit bedrag zal bij goede resultaten jaarlijks groeien. Daarnaast krijg je nog vakantiegeld en hebben we een goede pensioenregeling.
  • Wij vinden jouw persoonlijke ontwikkeling belangrijk. Daarom mag je 20% van je tijd aan persoonlijke ontwikkeling besteden en kun je gebruikmaken van een persoonlijk budget.
  • Wij werken hybride. Na je inwerkperiode regelen wij ook de nodige spullen voor je thuiswerkplek.
  • En als je dan naar kantoor komt, zit je in het mooie Amsterdam Health Technology Center. Maar 7 minuten lopen vanaf station Holendrecht!
  • Of je nou met het OV of met de auto bent, we vergoeden je reiskosten.
  • Je staat er nooit alleen voor. We helpen elkaar graag.

Wat neem je mee?

  • Een afgeronde hbo- of wo- opleiding.
  • Minimaal 5 jaar commerciële, relevante werkervaring in een B2B omgeving.
  • Ervaring met de eerstelijnszorg is een pré.
  • Je hebt passie voor het salesvak en het behalen van successen geeft jou een kick.
  • Je bent communicatief sterk, zowel mondeling als schriftelijk.
  • Je kunt goed omgaan met stakeholders op verschillende niveaus.
  • Je bent 32-40 uur beschikbaar.

3 redenen waarom deze functie iets voor jou is

  • Als je graag iets wilt bijdragen aan de toekomst van de zorg in Nederland.

  • Als je het leuk vindt om mee te denken over de ontwikkeling van onze diensten.

  • Als je graag verantwoordelijk bent voor commerciële targets.

3 redenen waarom deze functie niet voor jou is

  • Als je contact met klanten spannend vindt en je het liefst de hele dag achter je laptop zit.

  • Als je graag een vaste structuur in je dag, werkzaamheden en omgeving wilt.

  • Als vrijdagmiddagborrels, spelletjesavonden en bedrijfsweekenden niets voor jou zijn.

Enthousiast geworden? Solliciteer!

Stuur jouw cv en korte motivatiebrief via onderstaande knop.

Wat gebeurt er dan?

  1. Wij lezen jouw sollicitatie zorgvuldig door.
  2. Zien wij een match? Dan bellen we jou om je uit te nodigen voor een gesprek.
  3. Daarna volgt een tweede gesprek, wel zo fijn voor ons allebei om alvast met wat meer collega’s kennis te maken.
  4. Vinden wij elkaar nog steeds een match? Hoera! Welkom bij Uw Zorg online.